Gå tilbage

Spørgsmål i forbindelse med COV19

13-03-2020

Den Kommunale Kompetencefond fortsætter, som den plejer. Der kan dog forekomme ændrede telefontider, men du kan altid kontakte os via e-mail, som vi besvarer hurtigst muligt.

Her finder du svar på de ofte stillede spørgsmål:

Jeg kan ikke få underskrifter inden 40 dage

Hvis du ikke uploader din underskrevne ansøgning, vil du modtage to mails (når der 32 dage og 8 dage tilbage), der minder dig om det. Og efter 40 dage vil din ansøgning automatisk blive annulleret, hvis ansøgningen med underskrifter ikke uploades. Dette vil dog ikke ske, hvis du oplyser os om det.

Hvis du ikke har mulighed for at få din leder eller din tillidsrepræsentants underskrift(er) på ansøgningen inden for de 40 dage, skal du skrive det til kontakt@denkommunalekompetecefond.dk. Oplys sagsnr., og vi vil rykke annulleringsdatoen (vi rykker til den 31. august), således du kan uploade ansøgningen, når du har alle underskrifter.

Hvis du i COVID-19 perioden har udfordringer med at fremskaffe underskrifter fra ansøger(e), leder og tillidsrepræsentant inden for ansøgningsfrister, skal du sende en mail til kontakt@denkommunalekompetencefond.dk. Så iværksættes der en løsning, hvor mails kan anvendes som midlertidig godkendelse.

Ansøgningen behandles og pengene udbetales derefter som normalt. Det er dog en betingelse for tilskuddet, at ansøgning med underskrifterne senere indsendes, når situationen er blevet normal igen.

Jeg kommer først afsted på kursus til efteråret, skal jeg annullere ansøgningen?

Nej, det er ikke nødvendigt. Skriv det til kontakt@denkommunalekompetencefond.dk. Oplys sagsnr., og vi noterer på sagen, at uddannelsen rykkes til efteråret 2020. Hvis underskrifterne endnu ikke er uploadet, skal du også oplyse dette, således vi kan rykke annulleringsdatoen for upload af ansøgning med underskrifter.

Jeg kan ikke få refunderet kursusafgift

Hvis din arbejdsplads har haft udgiften til en uddannelse/et kursus, og ikke kan få refunderet den indbetalte kursusafgift hos uddannelsesudbyder, skal udgiften ikke tilbagebetales, idet udgiften er brugt.

Det er dog vigtigt, at du skriver til kontakt@denkommunalekompetencefond.dk og oplyser, at du ikke har deltaget på kurset, men ikke har kunne få udgifterne refunderet samt begrundelsen. Dette er afgørende for, om du på et senere tidspunkt vil kunne modtage tilskud til uddannelsen/kurset.

Jeg kan få refunderet kursusprisen

Hvis din arbejdsplads kan få refunderet udgiften til kurset/uddannelsen, skal beløbet tilbagebetales til Den Kommunale Kompetencefond med mindre du kan deltage på det samme eller lignende uddannelse/kursus inden for det kommende år.  Skriv til kontakt@denkommunalekompetencefond.dk. Oplys sagsnr., og vi noterer på sagen, at uddannelsen rykkes til efteråret 2020.

Jeg deltager først på uddannelsen/kurset i efteråret

Skriv det til kontakt@denkommunalekompetencefond.dk. Oplys sagsnr., og vi noterer på sagen, at uddannelsen/kurset rykkes til efteråret 2020, når du ved mere om en konkret dato, må du også gerne kontakte os med den oplysning.

Seneste information

Tilskud til meritpædagoguddannelse hos FOA

03-04-2020

Medarbejdere ansat på en overenskomst mellem KL og FOA kan nu søge om tilskud til meritpædagoguddannelse. Der kan søges…

Læs mere

Ansøgningsprocessen

01-10-2019

I løbet af din ansøgningsproces, vil du modtage en række mails fra fonden. Når du på trin 7…

Læs mere